Τρία βότανα για πιο χαλαρό ύπνο

Τρία βότανα για πιο χαλαρό ύπνο

Τρία βότανα για πιο χαλαρό ύπνο

Τρία βότανα για πιο χαλαρό ύπνο: Τα προβλήματα με το άγχος, την αϋπνία και άλλες διαταραχές που επηρεάζουν τον ύπνο μας, είναι κάτι που αντιμετωπίζουν πολλοί από εμάς σε καθημερινή βάση.Για αιώνες, πολλά βότανα όταν τα έβαζαν σε ζεστό νερό παρήγαγαν ένα χαλαρωτικό αφέψημα βοηθώντας έτσι να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του ύπνου.

Βαλεριάνα: Είναι το βότανο που ηρεμεί τα νεύρα και χαλαρώνει τις αισθήσεις όσο κανένα άλλο. Μπορείς να φτιάξεις ένα ζεστό τσάι βαλεριάνας λίγο πριν κοιμηθείς και να το απολαύσεις με μια κουταλιά μέλι. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητα της βαλεριάνας ως ενισχυτικό του ύπνου, ειδικά όταν συνδυάζεται με βαλσαμόχορτο ή μελισσόχορτο. Και, σε αντίθεση με πολλά φαρμακευτικά υπνωτικά χάπια, η βαλεριάνα δεν προκαλεί αισθήματα μέθης κατά την αφύπνιση, ούτε οδηγεί σε χημική εξάρτηση.

Η κατασταλτική επίδραση της βαλεριάνας στο κεντρικό νευρικό σύστημα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των μυϊκών σπασμών και στην πρόληψή τους. Πρόσφατες μελέτες που έγιναν σε ζώα, έδειξαν πως η βαλεριάνα μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενώ εμποδίζει την ανάπτυξη όγκων.

Οι ερευνητές δεν είναι εντελώς βέβαιοι για το πώς λειτουργεί ακριβώς η βαλεριάνα. Ωστόσο, μια θεωρία είναι ότι αυξάνει τα επίπεδα ενός νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται γ- αμινοβουτυρικό οξύ ή GABA. Όταν αυτό είναι παρόν σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να αυξήσει την υπνηλία. Για την ακρίβεια, είναι ο ίδιος τρόπος με τον οποίο λειτουργούν ορισμένα αγχολυτικά, όπως το Xanax.

Μελισσόχορτο: Το μελισσόχορτο είναι από τα πλέον χαλαρωτικά και αγχολυτικά βότανα και μάλιστα είναι αυτό με την ωραιότερη γεύση. Μπορείς να βράσεις λίγο μελισσόχορτο και να απολαύσεις ένα φλιτζάνι ζεστού αφεψήματος όσο χαλαρώνεις μέσα στην μπανιέρα σου… Και πρόσεξε να μη σε πάρει ο ύπνος.Σύμφωνα με έρευνες, είναι ένα από τα βότανο που ενθαρρύνει πιο ξεκούραστο ύπνο. Μια μελέτη διαπίστωσε πως γυναίκες, που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση και έχουν διαταραχές, κοιμούνται πολύ καλύτερα μετά από την κατανάλωση μελισσόχορτου.

Επιπλέον, μία έρευνα σε ανθρώπους έδειξε μια μείωση κατά 42% στα συμπτώματα αυπνίας αφού οι συμμετέχοντες έλαβαν 600 mg εκχυλίσματος μελισσόχορτου την ημέρα για 15 μέρες. Αν αντιμετωπίζετε χρόνια προβλήματα ύπνου, φτιάξτε ένα ρόφημα μελισσόχορτου πριν πέσετε στο κρεβάτι και μπορεί να σας βοηθήσει.

Χαμομήλι: Το χαμομήλι, για χρόνια, χρησιμοποιείται ως φυσική θεραπεία για τη μείωση της φλεγμονής, τη μείωση του άγχους και την αντιμετώπιση της αυπνίας. Συγκεκριμένα, θεωρείται ευρέως ως ένα ήπιο καταπραϋντικό ή υπναγωγό. Οι χαλαρωτικές του επιδράσεις μπορούν να αποδοθούν σε ένα αντιοξειδωτικό, που ονομάζεται απιγενίνη και η οποία βρίσκεται άφθονη στο ρόφημα του χαμομηλιού. Η απιγενίνη προσδένεται σε συγκεκριμένους υποδοχείς στον εγκέφαλό σας, που μπορεί με αυτό τον τρόπο να μειώσει το άγχος και να ενεργοποιήσει τη διαδικασία του ύπνου.

Έρευνα με συμμετέχοντες 60 κατοίκους γηροκομείου παρατήρησε ότι όσοι λάμβαναν 400 mg εκχυλίσματος χαμομηλιού καθημερινά παρουσίαζαν σημαντικά καλύτερη ποιότητα ύπνου από την ομάδα ελέγχου. Επιπλέον, έρευνα που εστίαζε σε άτομα με χρόνια αυπνία βρήκε ότι όσοι λάμβαναν 270 mg από εκχύλισμα χαμομηλιού δύο φορές την ημέρα για 28 ημέρες αποκοιμόντουσαν περίπου 15 λεπτά γρηγορότερα από τους συμμετέχοντες που δεν είχαν λάβει το εκχύλισμα.

Μάλιστα, όσοι είχαν λάβει το εκχύλισμα ξυπνούσαν λιγότερες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών είναι ενθαρρυντικά, ειδικά για όσους παλεύουν να καταφέρουν μια επαρκή ξεκούραση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες έρευνες για την επιβεβαίωση των επιδράσεων του χαμομηλιού στον ύπνο.